Pågående avbrott
När vi har pågående avbrott syns de här nedan. Vi jobbar på att lösa felet och du behöver inte anmäla avbrottet.
Planerade avbrott
När vi utför planerade underhållsarbeten som medför avbrott informeras berörda kunder i förväg.
- kl.
- Status: Fjärrvärme, Planerat
Planerade fjärrvärmearbeten vid Svaneholm
Tisdagen den 15 oktober kommer vi utföra fjärrvärmearbeten som medför ett planerat leveransavbrott av värme och tappvarmvatten för vissa kunder på Önskevägen, Längtans väg samt Skepparvägen. Arbetet beräknas att pågå mellan klockan 08:00-14:00. Berörda kunder har aviserats i förväg.
Avklarade avbrott
Senaste veckans avklarade avbrott visas här nedan.
Fungerar ej vid strömavbrott
Ingen ström
Inget internet
Ingen tv
Ingen telefon
Fungerar ej vid fjärrvärmeavbrott
Inget varmvatten
Ingen värme
Fungerar ej vid avbrott i vårt stadsnät
Inget internet
Ingen tv
Ingen telefon
Felanmälan
Fjärrvärme
Vid AKUT driftstörning – felanmäl dygnet runt på tel. 0418-47 33 01
– Innan du ringer kan du kontrollera säkringen och cirkulationspumpen. Här kan du se hur du kan göra.
El
Vid AKUT driftstörning – felanmäl dygnet runt på tel. 0418-47 33 01
– Innan du ringer kan du kontrollera dina säkringar. Har du fel på din egen anläggning (din sida elmätaren) så kontaktar du själv en elinstallatör direkt.
Stadsnät
Upplever du problem med Internet, IPTV, IPTelefoni och KabelTV så kontaktar du din tjänsteleverantör, numret finns på senaste fakturan. Tjänsteleverantören kontaktar oss vid behov.
Gatubelysning
Om du märker att den offentliga gatubelysningen inte fungerar kan du felanmäla det till Landskrona Stad på tel. 0418-47 00 00.Att tänka på vid avbrott
Här finns några goda råd som kan vara bra att tänka på vid strömavbrott eller värmeavbrott.
Avbrottsersättning
Har du haft ett oplanerat strömavbrott som varat i minst 12 timmar i en följd har du enligt ellagen rätt till avbrottsersättning.
Planerade gräv- och installationsarbeten
Ibland gräver vi i gatan och kanske stör för en stund. Här kan du se vart vi jobbar just nu.
Driftstörningar i våra nät
Vi jobbar kontinuerligt med underhåll av våra nät. Ibland händer det att vi måste stänga av el eller värme en stund. Kablar och ledningar behöver emellanåt bytas och nätet byggas om eller ut. Och ibland är det väder och vind som stör leveransen.
Oavsett orsak – så gör vi alltid allt vi kan för att avbrottet ska bli så kort och smidigt som möjligt.