Det finns en rad fördelar med service. Det är precis som med bilen – regelbunden service och skötsel ökar både livslängden, minimerar avbrott och ger en mer ekonomisk drift. Framför allt ger det er trygghet och visshet om att fjärrvärmecentralen går som den ska och producerar värme på bästa sätt.
Under våra ordinarie öppettider får du också tillgång till telefonrådgivning om du har frågor om till exempel förbrukning eller optimering.
Ingår vart tredje år
Som privatkund ingår service av din fjärrvärmecentral vart tredje år. Vi kontaktar dig när det är dags för service i ditt område så får du möjlighet att boka in en tid som passar. Service utanför serviceintervall debiteras.
Under 2024-2025 genomför vi ett större arbete med utbyte av fjärrvärmemätare och montering av kommunikationskort vilket påverkar serviceintervallerna. Alla kunder kommer att få ett besök och eventuellt få service av fjärrvärmecentralen genomförd. Landskrona Energi kommer skicka ut information när det närmar sig ert område.
Har du frågor om service av din fjärrvärmecentral?
Vad ingår i ditt servicebesök?
- Funktionskontroll av reglercentral, ställdon, ventiler, pumpar, växlare och expansionskärl
- Vid behov rengöring av filter på primär/sekundär krets
- Avstämning med dig som kunden
- Serviceprotokoll på utfört arbete med eventuellt åtgärdsförslag
Utbyten av skadade eller förslitna delar offereras separat.